ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΕΛΑΝΙΤΗΣ / Αναπληρωτής καθηγητής
ΦΕΚ 202/Γ/30.01.2023
Ο Γιάννης Μελανίτης (1967-) είναι Αντιπρύτανης Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας ΑΣΚΤ, Αναπληρωτής Καθηγητής, κάτοχος πτυχίων στη Ζωγραφική, τη Γλυπτική και τις Ψηφιακές Τέχνες από τη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και επί του παρόντος υποψήφιος διδάκτωρ Ph.D. στο ΕΜΠ, τμ. Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Αθήνας (τίτλος διατρ. Βιολογικές Δυναμικές στις Τέχνες/Σημείο, Έννοια, Βιοπληροφορία). Πρόσφατες εκθέσεις του περιλαμβάνουν την Ars Electronica 2020 στην Αυστρία, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Ρώμης MACRO MUSEUM ROME, National Museum (Βραζιλία), την Biblioteque of Brasil, τα Tongeren Museum και Praetorium (Βέλγιο), το Museu D. Diogo de Sousa στην Πορτογαλία κ. α . Ως αντικείμενο κριτικής, το έργο του περιλαμβάνεται σε διεθνείς εκδόσεις όπως “Art Tomorrow” (Ed.L.Smith), των MIT Leonardo, ΜΙΤ Press, Lomonosov Moscow University, σε αναλύσεις από τους Elena Giulia Rossi, Qinyue Liu, Carmelita Brunetti, Christiana Kazakou, Christopher Coleman, Gabrielle Romeo, Mario Savini, Seung-Chol Shin, Magdalena Lange, Pier Luigi Capucci and Giorgio Cipolletta, Assimina Kaniari, S. Goudouna, Federica Fontana, Silvia Scaravaggi, Camilla Latini, μεταξύ άλλων. Θεωρητικά κείμενά του έχουν δημοσιευθεί μεταξύ άλλων από τα Parkview Museum China, (partA and partB interviews), 1st AICA Conference Italia, Nòva24 neewspaper Italy, NOEMA journal, MIT Media Lab, DCAC-2023 Conference, Days of Art magazine, S+T+Arts, Ars Electronica, CYFEST Russia, Lomonosov University, Museo Civico di Crema e del Cremasco- Italy, Artonworld magazine, POSTERINTERFACE MAGAZINE, CLOT magazine, TWIXLab, DIGICULT, New York University- Silver Center for Arts and Science, ΙSEA, Pisa University, Taboo-Transgression-Transcendence. Πρόσφατη ομιλία του στο Nanjing University of Arts China (2024), είχε θέμα Art and BIOMIMETICS. Έχει μιλήσει ως προσκεκλημένος ομιλητής στο EUROPEAN ACADEMY OF SCIENCES AND ARTS, ARTS MEET SCIENCES COLLOQUIUM 2024. Είναι μέλος του Academic Advisory Committee στο Διεθνές Συνέδριο Conference Innovation and Integration: A symphony of history, technology and art, China 2024/Herança – History, Heritage and Culture Journal. Θεωρητικά κείμενά του έχουν δημοσιευθεί στην ελληνική και αγγλική, ενώ έχουν μεταφραστεί στην αγγλική, ρωσική, κινεζική και ιταλική γλώσσα. Κείμενα κριτικής για το έργο του έχουν δημοσιευθεί στην ελληνική, αγγλική, ιταλική και κορεατική. Το έργο του Γ. Μελανίτη ξεκινά από θεωρήσεις για τις στρατηγικές της σύγχρονης τέχνης. Δημιουργεί εννοιολογικά έργα, bioart, εγκαταστάσεις, διαδρασιακά έργα με χρήση κώδικα, ρομποτικά και ηχητικά έργα, σχέδια, γλυπτά. Η πρόσφατη έρευνά του επικεντρώνεται στο ρόλο της πληροφορίας για τις τέχνες, θεμελιώνοντας μιαν οπτική για τη «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΩΣ ΝΕΑ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΑ». Εισάγοντας μετασχηματισμούς κωδίκων από το 1999, δημιούργησε έργα υβριδικής βιο-τεχνης (βλ. The Garden, Leda Melanitis κ.α.) ρομποτικής (βλ. Terra Incognita, Prometheus), ηχητικά έργα κ.α. Εκκινεί από τη φιλοσοφία, την επιστημολογία την ιστορία και κριτική της τέχνης για την κατασκευή έργων τέχνης που ενσωματώνουν ερωτήσεις σχετικά με την έννοια της πιθανότητας και την «τέχνη των νέων κατανομών στη φύση». Στα διαδραστικά έργα, η πολιτική ομιλία και η φιλοσοφία που προκύπτουν από μηχανές και υπολογιστές, καθιστώντας τους ανθρώπους απλούς «παρατηρητές» ή «οραματίζονται» νέους ρόλους στην κοινωνία. ‘Εργα του σε συλλογές: “Collection R”, Belgium (Sofacqgallery, Belgium), Civic Museum of Crema, Iταλία, συλλογή HUG Γενεύη κ.α. Στις επιμέλειές του περιλαμβάνονται εκθέσεις στην Αθήνα των Stelarc, (κατ. ελλ-αγγ.), Joe Davis και J. Beuys (κατ. ελλ-αγγ.). Έχει διδάξει ως υποψ. διδάκτορας στο ΕΜΠ. Στην ΑΣΚΤ έχει διδάξει στα Α΄και Β΄Γλυπτικής και εως το 2023 διηύθυνε το κατ΄επιλογήν, νεο εργαστ. Τρισδ. Γραφικών. Σήμερα διευθύνει το Γ’ Εργ. Γλυπτικής. Email: gmelanitis@asfa.gr
KΑΤΑΛΟΓΟΙ (flipbooks):
https://fliphtml5.com/bookcase/fawo
http://www.melanitis.com/catalogues/catalogues.html
VIDEOS : http://www.melanitis.com/videos.html
Random Rhetoric, Interactive real-time Unity3D © Ars Electronica 2020.
"Leda Transgenica Melanitis", MACRO — Museum of Contemporary Art of Rome.
"Correspondances for a Dead Writer", Museum Diogo de Sousa, Portugal.
"Kryographia", National Museum Brasil (Oscar Niemeyer Cultural Complex).