ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΤΗΣ ΑΣΚΤ


ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΤΗΣ ΑΣΚΤ

When

10/04/2024    
20:00 - 23:00

Where

ΑΙΘΟΥΣΑ ΝΤΕ ΚΙΡΙΚΟ
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 256, Άγ. Ιωάννης Ρέντης

Event Type

ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΚΕΝΤΖΙ ΜΙΖΟΓΚΟΥΤΣΙ (1898-1956). ΙΑΠΩΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΜΕΡΟΣ Γ’.

Τετάρτη 10 Απριλίου 2024 ΟΥΓΚΕΤΣΟΥ ΜΟΝΟΓΚΑΤΑΡΙ (Μιζογκούτσι, 1953) (ασπρ., 96 λεπτ.) [Ugetsu monogatari]

είσ. ελεύθερη, ΑΙΘΟΥΣΑ ΝΤΕ ΚΙΡΙΚΟ

Πρόκειται για μία μοιρολατρική ιαπωνική τραγωδία εν καιρώ πολέμου και συγχρόνως εξαιρετική ιστορία φαντασμάτων που προέρχεται από ιστορίες των Ακινάρι Ουέντα και Γκι ντε Μοπασάν. Καθιερώνει το στιλ του Μιζογκούτσι, με τα μονοπλάνα μακρινών λήψεων και την κάμερα που σαρώνει, οδηγώντας τον θεατή ανάμεσα στο γήινο και το απόκοσμο. Αποκαλύπτει αλήθειες για τη φθορά του πολέμου, τη δυστυχία των γυναικών και την υπερηφάνεια των ανδρών.

Στη φωτό ο Μασαγιούκι Μόρι (Γκεντζούρο) που αποπλανάται από την Ματσίκο Κίο (Πριγκίπισσα Ουακάσα) κι ενόσω βιώνει αυτή τη νέα, ονειρική του ύπαρξη, η μνήμη της γυναίκας του εξαφανίζεται.
Καθετί στις σκηνές με την Πριγκίπισσα Ουακάσα επιβάλλεται από το θέατρο Νο. H Ματσίκο Κίο, ως μυστηριώδης και σαγηνευτική Πριγκίπισσα Ουακάσα, εμφανίζεται με τυπικό κουστούμι Νο και μέικαπ που θυμίζει μάσκα του θεάτρου Νο. Οι σκηνές της ενσωματώνονται στον ρεαλιστικό κόσμο της ταινίας, αν και αναπαριστούν ένα μοναχικό φάντασμα. Ο Μιζογκούτσι ήθελε πολύ λίγο κοντράστ στη φωτογραφία για να μοιάζουν οι σκηνές με τη ζωγραφική μονοχρωματικού μελανιού suibogu-ga. Ο Καζούο Μιγιαγκάουα τραβούσε με πολύ χαμηλό φωτισμό για να επιτύχει αυτό το αποτέλεσμα. Παρ’ όλα αυτά χρειάστηκε να υπερεκθέσει αρκετές φορές το φιλμ για να επιτύχει την ξεπλυμένη εμφάνιση του φαντάσματος.

[…] Όταν ο Μιζογκούτσι ήταν νέος, ήθελε να γίνει ζωγράφος. Και διατήρησε πάντα τη ματιά ενός ζωγράφου. Το βλέμμα του διαπερνούσε τα πάντα, απαιτητικό για το παραμικρό αξεσουάρ ή μικροαντικείμενο. Ήταν πολύ δύσκολο να τον ικανοποιήσεις. Όταν έφτιαχνε μια ταινία, θύμιζε ζωγράφο που διορθώνει ακατάπαυστα τους πίνακές του […] [Απόσπασμα συνέντευξης του σκηνογράφου Χιρόσι Μιζουτάνι στα Καγιέ ντι Σινεμά στο “Kenzi Mizoguchi”, καλλιτ. διεύθυνση και συντονισμός Μισέλ Δημόπουλος. Αθήνα, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, 2000].

Σκηνοθεσία: Κέντζι Μιζογκούτσι. Σενάριο: Ματσουταρό Καουαγκούτσι, Γιοσικάτα Γιόντα, βασισμένο σε δύο διηγήματα του Ακινάρι Ουέντα από τη συλλογή Ουγκέτσου Μονογκατάρι (Ιστορίες της Σελήνης Μετά τη Βροχή) και στο διήγημα «Ντεκορέ» του Γκι Ντε Μοπασάν. Φωτογραφία: Καζούο Μιγιαγκάουα. Μουσική: Φουμίο Χαγιασάκα. Σκηνικά: Χιροσάκου Ιτό. Παίζουν: Ματσίκο Κίο (Πριγκίπισσα Ουακάσα), Κινούγιο Τανάκα (Μιγιάγκι), Μασαγιούκι Μόρι (Γκεντζούρο)…

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΤΗΣ ΑΣΚΤ- Κάθε Δευτέρα και Τετάρτη στις 8.00 μ.μ., ΑΙΘΟΥΣΑ ΝΤΕ ΚΙΡΙΚΟ, ΠΕΙΡΑΙΩΣ 256.

(Κάθε Παρασκευή, κινηματογραφική λέσχη, με ταινία που συναποφασίζεται με τους θεατές, σε σχέση με το εκάστοτε θεματικό αφιέρωμα).

Υπεύθυνη προγράμματος Μαρία Μαμαλίγκα

© ASFA 2024. All rights reserved.

Μετάβαση στο περιεχόμενο